Dunaguri Görkorcsolya és Szabadidősport Civil Társaság oldala     Frissítve: 2024.04.18. 13:00

Fox Racing  görkorcsolya-kerék teszt


Fox görikerék


UPDATE 2021.07.10. !

A saját és a göristársaink visszajelzései alapján, a 76-90 mm-es sötétszürke Fox kerekek, általunk beszerzett példányai, nem bírják az igénybevétel, ezért jelenleg nem javasoljuk ennek a keréknek a használatát! Bár a gördülési képessége és a kopásállósága nagyon jó (első gurulástesztjeink és visszajelzések alapján), de gyengén tapad a gumi a kerékmagra és könnyen lefordulhat. Ez nagyobb testsúly vagy igénybevétel (pl, frestyle jellegű görizás) esetén néhány 10 km alatt bekövetkezhett! Ezt balesetveszélyesnek tartjuk, mert gurulás közben a leforduló gumi blokkolhatja a kereket, ezért amíg nem javítják a hibát, addig nem javasoljuk a beszerzését.
Ha mégis használja valaki, akkor azt ajánljuk, hogy figyelje a kerék hangját. Amint terhelés/hajtás közben nyöszörgő, nyokorgó hangot ad, úgy már válik el a gumi a magtől és innentől kezdve belassul és bármikor egy erősebb mozdulatnál lefordulhat a gumi.
Használata legfeljebb kisebb súlyú gyerekek (40 kg alatt) kezdő/kíméletes görizéséhez tudjuk ajánlani, pl. egyszerű fitness jellegű haladáshoz.
Amint új széria érkezik belőle és le is teszteljük strapabírását, úgy ismét visszatérünk és frissítjük cikkünket.
Csapattársaink véleménye, hozzászóásai, fotói erről a hibáról a Facebook Dunaguri csoportjában olvashatók! 

Bevezető

Dunaguri csapatunk több tagja is vásárolt mostanában a Profikori-tól, számunkra eddig ismeretlen, Fox márkájú görkorcsolya  kerekeket.
Mivel ez az üzlet elsősorban a profi gyorskorcsolyázók igényeit igyekszik kielégíteni, ezért a mi túrázós stílusú görkorizásunkhoz is jók lehetnek az itt kapható felszerelések többsége.
A Fox kerék a versnytársakéhoz képest (Matter, Atom, MPC, stb,) többszörösen alacsonyabban árazott és valószínű, hogy ha egy kínai webshopban látnánk, akkor eszünkbe nem jutna megvenni.
Mivel ezt a kereket edzés/verseny célra árulja ez a szakbolt, hát tettünk egy próbát, megvásároltuk és kipróbáltuk...


A kerékválaszték

Fox Racing WheelsMi a 90-es méretű Fox Racing 7SP modellt rendeltük, kék színben. Örvendetes, hogy ebben a méretben van színválaszték, ami nem függ össze a kerék tulajdonságaival. Vannak gyártók, ahol eltérő színekkel más tulajdonságú kerekeket jelölnek. Ez főleg azoknak sajnálatos, akik az esztétikai összahngra is érzékenyek.
A cikk írásakor 72-90 mm közötti görkori kerekeket találtunk a webshopban. A 72, 76, 80, 84 mm-es méret sötétszürke színben kapható. A 90-es, 7SP típusjelüből fekete, kék, narancs és zöld színeket is találtunk.
A 84 és 90 mm -es kerekekre rákerült a Racing felirat is, ami azt jelentheti, hogy a gyártó ezt a görkorcsolya kereket már (gyerek, ifjúsági) versenyzésre is ajánlja.
100-125 mm átmérő tartományban sajnos nem találtunk a honlapon Fox kereket. Ezeknél a nagyobb kerékméreteknél már inkább az Atom, a Hero és a Winner márkák találhatóak a webshopban.


Szemrevételezés, szerelés

Fox görkorcsolya kerékA kerek színe valójában szebb, telítettebb, mint ahogy a honlapon szerepel. A kerékmag masszív, fekete színű, a küllők vastagok, keresztirányúak és erősnek tűnnek.
Ez a görkori kerék tappintásra és körömmel nyomkodva rugalmas, gumiszerűnek tűnik, matt felületű, kemény, ránézésre (és próbálva is), jó tapadást biztosít.
Összeszerelésnél azért ért egy kis meglepetés. A legbelső kerékátmérő szűkebb a szokásosnál, így nem mindegyik kalapos 8 mm-es távtartó ment bele! Szerencsére a dobozomban többféle is van, így sikerült 8 összeszednem, amelyet lötyögösen vagy éppen passzentosan, de bele lehetett rakni. Erre nem árt figyelni kerékcserénél!
90 mm es görkori kerékCélszerű a meglévő távtartókat is megmérni, hogy befér-e a magba és ha nem, akkor venni egy szett másikat, kisebb átmérőjűt.
A csapágyfészek viszont nagyon masszív, jó szorulósan tartják a csapágyakat. A méretezése, a szűk belső gyűrűt leszámítva jó lehet, mert minden kerék szépen forgott sínbe szerelve. (Ez nem mondható el maradéktalanül minden kerékre)
A kerekeket egy PS Venom 12,1 colos verseny sínbe szereltük, és egy Fila NRK cipővel hajtottuk.


A próba


Két gurulápróbát tartottunk a kerekek tesztelésére, kétféle konfigurációban. A fenti videón látható ez a két gurulás próba.
Az első összeállítás: 4x90 mm/85A Fox kerék szett, PS Venom sín, Fila NRK görkorcsolya cipőre szerelve. A másik görkorcsolya: Matter Image 3x110 mm/F0 Seba FR1 görkori cipőn.
A gurulást álló helyből indítottuk, hajtás nélkül úgy, hogy a kerekekek maguktól gyorsuljanak fel a lejtőn.  Az eredmény minket is meglepett, hisz a 110 mm-es Matter nem kispályás játékos ebben a műfajban. A nagy eltérés újból meggyőzött minket, hogy a 3 kerekű görkorik lassabban gurulnak, még akár a kisebb méretű négykerekűeknél is. Még a kitűnő Matter sem tudta rendesen kompenzálni azt az egy kerék hiányt. (Természetesen még nagyobb lett volna a különbség, ha a 110-es kerék valami szokványos, görivel együtt vásárolt közepes minőségű lenne)
A videó második részében azonos kerékméretek "mérkőztek" meg. Mindkét görkorcsolyán 4x90 mm-es szett volt és a keménység is mindössze 1 egységnyivel tért el a másiktól. Ezúttal a másik görkorcsolya egy Rollerblade Macroblade 90-es volt, gyári 90 mm/84A keménységű kerekekkel.
Ebben a tesztben még szembetűnőbb volt, hogy mekkora különbség is van egy gyári alapkerék és egy magasabb minőségű versenykerék között. Ebből is levonható az a tanulság, amit eddig is tudtunk, és mondtunk, hogy egy új görkori vásárlásánál ne nagyon számítsunk rá, hogy minőségi kereket kapunk, még akkor sem, ha sok tízezer forintot hagyunk ott a boltban. A gyári, jó esetben közepes minőségű görkorcsolya kerekeket, érdemes minél hamarabb kicserélni tényleg jó kerekekre, ha az ember könnyen és gyorsan akar gurulni...


Saját próba és ajánlás

PS Venom - Fox Racing WheelsPasszív lejtős guruláson kívül két alkalommal görkoriztam is ezekkel a kerekekkel. Elsőre úgy éreztem, hogy a kerék kicsi betapad rajtoláskor, de ez az érzés valószínű csak azért volt, mert közvetlenül előtte egy 4x67mm-es, rocker-szerelt, kemény kerékszettel közlekedtem és annak egész más a reakciója elrugaszkodáskor. Viszont az első lépések után, amint lendülettet kaptam éreztem, hogy "bekapcsoltak a villanymotorok", nagyon begyorsult a kerék és olyan érzés volt, amit a 4x100 mm-es Mattereimnél szoktam érezni túrázáskor. Ezt a "bekapcsolt a villanymotor a kerékben" érzést csakis az igen jóminőségű kerekeknél lehet érezni.
Második alkalommal felvéve már nem volt ez az érzésem, hogy elnyelné a hajtási energiát, ahogy ezt a gyenge kerekek teszik. Azt tapasztalatam, hogy a kerék nagyon jól tapad az úton, 85A-s keménysége ellenére nem csússzant meg hajtásnál és a kúpos profilnak köszönhetően igen könnyen tartja a sebességet.

90 mm-es görkori kerékBár tartósságáról még nem tudunk beszámolni ezeknél a görkori kerekeknél, mert még csak most kezdtük el használni őket, de már látszik, hogy a Profikori-nál fellelhető 790 Ft-os árával verhetetlen a mezőnyben a 72-90 mm -es tartományban. A kb. ezzel a tulajdonsággal rendelkező Atom, Matter, MPC, stb, márkás kerekek akár 3-10x többe kerülnek, viszont utcai korizásnál ezt a különbséget nem igazán vesszük észre. Természetesen a görkorcsolya versenyzőknél számíthat az, ha egy 10 ezer Ft /db árú Matter esetleg 1-2 % -al jobban gurul, de átlag korizásra, átlag halandónak talán nem érdemes ezt az extra árat megfizetni.

Eddigi tapasztalásunk alapján ezt a görkorcsolya kereket is beemeljük abba a nagyon ajánlott minőségi sorba, amit a Matter, Atom, MPC, Hyper, Kryptonics, Labeda, stb. képvisel.
Amint tapasztalataink bővülnek ezzel a kerékkel kapcsolatosan a cikkünket frissítjük, akár mások észrevételeivel is, ha jelzik számunkra az alábbi emailcímen a tapasztalataikat.

Update 2021.07.10. Új, sajnos nem túl kedvző tartóssági tapasztalatainkat, olvasd a cikk elején!

Ez a görkorcsolya kerék, a cikk írásának időpontjában, a www.profikori.hu oldalán elérhető. 


Feltöltve: 2021.05.31.                             Kérdés, észrevétel: dunaguri@gmail.com

Görkori tesztfelszerelés